سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه اقامت پزشکی در رومانی

برنامه دستیاری پزشکی مرحله ای از برنامه آموزش پزشکی فارغ التحصیل است. یک پزشک مقیم یا مقیم (همچنین به آن افسر خانه / افسر ارشد خانه نیز گفته می شود) فردی است که مدرک پزشکی (DO, MD, MBBS, mbchb, bmed), مدرک اطفال (DPM, bpod), مدرک دندانپزشکی (BDS, DDS، bdent، DMD، bchd، bdsc) و کسانی که تحت نظارت پزشکان دارای مجوز کامل، معمولاً در یک بیمارستان یا کلینیک، طبابت می‌کنند. همچنین برای دانشجویانی که از دانشکده‌های داروسازی و اپتومتری فارغ‌التحصیل می‌شوند، امکان اقامت وجود دارد و ممکن است لازم باشد.

همچنین در زمینه تحصیل در رشته پزشکی، بیشتر بدانید.

برای شروع برنامه اقامت در رومانی، همه دانشجویان پزشکی باید به زبان رومانیایی صحبت کنند. کسانی که از زبان رومانیایی قدردانی خوبی ندارند می توانند ابتدا حداقل 6 ماه دوره زبان رومانیایی را دنبال کنند.

اخذ اقامت پزشکی در رومانی

بسته به مبدأ متخصص پزشکی (از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس - EEA یا نه)، مراحل و الزامات برای ورود به برنامه اقامت پزشکی در رومانی متفاوت است.

دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا:

برای ورود به برنامه رزیدنتی پزشکی در رومانی، دانشجویان EEA (از جمله رومانیایی ها) باید برای امتحان ورودی بنشینند. این آزمون منحصراً به زبان رومانیایی برگزار می شود.

این آزمون در ماه نوامبر هر سال برگزار می شود.

دانشجویان پزشکی که آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر می گذارند شهریه ای پرداخت نمی کنند اما حقوق ماهیانه دریافت می کنند.

همه چیز را در زمینه پذیرش از دانشگاه های انگلیس در رشته پرستاری، بدانید.

دانشجویان غیر منطقه اقتصادی اروپا:

یک دانشجوی پزشکی غیر EEU که مایل به دریافت تخصص پزشکی در رومانی است باید شرایط زیر را داشته باشد:

حداقل 6 سال برنامه پزشکی (یا 5 سال در صورت لزوم) منتهی به مدرک دکترای پزشکی (دندانپزشکی، داروسازی و غیره) را دنبال کرده باشند.

اگر آنها به زبان رومانیایی صحبت نمی کنند، برای گذراندن حداقل 6 ماه دوره زبان رومانیایی، قبل از برنامه تخصصی پزشکی خوانده شوند.

داشتن تمکن مالی برای تامین مالی برنامه تخصصی خود: هزینه تحصیل سالانه 3800 تا 7700 یورو بسته به حدس و گمان و هر دانشکده پزشکی.

پذیرش در رشته پزشکی برای دانشجویان غیر اروپایی بر اساس انتخاب پرونده های درخواستی است. آزمون ورودی وجود ندارد و آنها در انتخاب رشته خود مزیت دارند.

 مدارک درخواست برای تخصص پزشکی در رومانی:

احراز هویت دیپلم و ریز نمرات سوابق تحصیلات قبلی (کپی دیپلم دانشگاه و ریز نمرات به اضافه کپی دیپلم دبیرستان یا معادل آن)؛

کپی معتبر شناسنامه؛

کپی تایید شده گذرنامه؛

گواهی پزشکی مبنی بر اینکه داوطلب برای هپاتیت B واکسینه شده است، هیچ گونه بیماری مسری، روانی یا سایر بیماری‌های ناسازگار با تحصیلات و حرفه پزشکی ندارد و به این ترتیب سلامت وضعیت متقاضی را ثابت می‌کند.

شش عکس اخیر؛

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دندانپزشکی در کشورهای اروپایی، بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

رزومه مفصل؛

احراز هویت کپی ها باید توسط وزارت امور خارجه کشور متقاضی و سپس توسط سفارت رومانی در مربوطه یا توسط آپوستیل لاهه (برای کشورهایی که کنوانسیون لاهه را امضا کرده اند) انجام شود.

تمام مدارک ذکر شده در بالا باید به زبان انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی باشد. در غیر این صورت باید به یکی از آن زبان ها ترجمه و محضری شوند. در این صورت، هر یک از نسخه‌های احراز هویت شده ترجمه شده باید به همراه کپی تأیید شده سند اصلی مربوطه ارسال شود.

برنامه های دکترای پزشکی در رومانی

دکتری پزشکی یا PhD تحصیلات آکادمیک نشان دهنده شکلی از آموزش آکادمیک است که به فارغ التحصیلان دارای مدرک لیسانس پزشکی (دکتر پزشکی) که مایل به کسب توانایی های تکمیلی در زمینه تحقیقات علمی هستند ارائه می شود.

Doctor ship دانش و به کارگیری روش تحقیق و تکنیک های تحقیق، آشنایی با ارتباطات یا انتشار در بالاترین سطح نتایج تحقیقات، مسئولیت توسعه یک برنامه تحقیقاتی و همچنین توانایی رویکرد را تسهیل می کند. دستاوردهای سایر محققان از منظر انتقادی.

همه چیز را درمورد رشت? دندانپزشکی در آمریکا                          ، بدانید.

برای فارغ التحصیلان تحصیلات آکادمیک با مجوز 5-6 ساله (دیپلم لیسانس پزشکی)، برای ثبت نام برای تحصیل دکترا در رومانی، نیازی به گذراندن دوره های کارشناسی ارشد نیست. با این حال، دوره های کارشناسی ارشد برای فارغ التحصیلان مدرک تحصیلی عالی 3-4 ساله، پیش شرط لازم برای تحصیل در مقطع دکترا است.